НАЧАЛО  



  ПУБЛИКАЦИИ  



  БИБЛИОТЕКА  



  КОНТАКТЫ  



  E-MAIL  



  ГОСТЕВАЯ  



  ЧАТ  



  ФОРУМ / FORUM  



  СООБЩЕСТВО  







Наши счётчики

Яндекс цитування

 

      
Институт стратегического анализа нарративных систем
(ИСАНС)
L'institut de l'analyse strategique des systemes narratifs
(IASSN)
Інститут стратегічного аналізу наративних систем
(ІСАНС)



статья

Любомир Павчак, Євген Мінко

Кармапа – лама в чорній короні


В Тибеті Кармапа має ще одне ім’я – “Король йогів”. Г’ялва Кармапа – перший Лама Тибета, який свідомо перероджується. Він для блага всіх істот з великого співчуття знову і знову втілюється в цьому світі. Після декількох повних особливостей життів йогіна в Індії він вже 17 разів перероджувався в Тибеті.

Кармапи втілюють собою активність всіх Будд і виявляють саме ті її аспекти, які потрібні в відповідний час. Його прихід був передбаченний Буддою Шак’ямуні та Гуру Рінпоче. Всі Кармапи, починаючи з першого, лишали точні дані про своє наступне переродження.

2-й Кармапа (Карма Пакши) згадується в книзі видатного мандрівника Марко Поло, який зустрів його при дворі імператора Китая – Хубілай-хана. В свій час Кармапа відмовив імператору на його прохання прибути до нього на аудієнцію, через те Хубілай-хан намагався стратити його, але він нічого не зміг зробити з Кармапою, який дивним чином нейтралізовував всі спроби ушкодити його тілу. Повний натхнення з приводу здібностей Карма Пакши, імператор став його учнем.

Багато хто з Кармап були вчителями імператорів Китаю і монголських ханів. Імператор Китая Тай Мінг Чен побачив над головою свого вчителя, 5-го Кармапи Дешин Шегпи, енергетичне поле у вигляді чорного п’ятикутника. Він вирішив зробити Чорну Корону – видиму копію цього енергополя, усвідомлюючи, що вона може принести багато користі істотам.

Чорна Корона, яку Кармапа демонструє під час особливої церемонії, має силу відкривати підсвідомість присутніх і дозволяє Кармапі передавати їм своє просвітлене усвідомлення і розчиняти їх страждання і обмеженість. Цей засіб, що допомогає людям досягти Просвітлення, здатен використовувати лише Кармапа.

Медитація “Гуру-Йогі” на 8-го Кармапу, яку дав він сам, є однією з основних в нашій школі.

Про 10-го Кармапу (Чоїнге Дордже) відомо те, що він був талановитим в мистецтвах. Він створив безліч статуеток і тханок (зображень Будда-аспектів). Одна з таких тханок містить передбачення про 17-го Кармапу Тхає Дордже.

15-й Кармапа (Кхакх’яб Дордже) – єдиний з Кармап, який був одружений. В нього було декілька дружин і багато дітей, які були переродженнями лам різних тибетських шкіл.

16-й Кармапа (Рангджунг Рігпе Дордже) мав всю передачу методів лінії і був єдиним релігійним лідером, якій зміг під час захоплення Тибету китайцями вивезти з країни всі реліквії своєї школи Карма Каг’ю. Не було втрачено нічого особливого.

Силою своєї активності і за допомогою учнів він розповсюджував Вчення Будди на Захід. Головним його помічником в цьому став його перший західний учень – датчанин Оле Нідал, який заснував майже 280 Центрів та медитаційних груп у всьому світі.

Зараз лінію тримає 17-й Кармапа Тхає Дордже.

В проміжках між втіленнями Кармап і до досягнення їми повноліття вчення зберігали, передавали та тримали лінію Шамарпи (Лами в Червоній Короні).


Лінія Кармап


1. Дюсум Кх’єнпа, 1110-1193
2. Карма Пакши, 1204-1283
3. Ранджунг Дордже, 1284-1339
4. Рьолпе Дордже, 1340-1383
5. Дешин Шегпа, 1384-1415
6. Тонгва Дьонден, 1416-1453
7. Чодраг Г’ямцо, 1454-1506
8. Мікйо Дордже, 1507-1554
9. Уанчуг Дордже, 1556-1603
10. Чоїнг Дордже, 1604-1674
11. Йєше Дордже, 1676-1702
12. Джангчуб Дордже, 1703-1732
13. Дюдюл Дордже, 1733-1797
14. Тхегчог Дордже, 1798-1868
15. Кхакх’яб Дордже, 1871-1922
16. Рангджунг Рігпе Дордже, 1924-1981
17. Трінле Тхає Дордже, 1983 - теперішній

 

17-й Кармапа Тхає Дордже


В 1994 році Кюнзіг Шамарпа остаточно підвердив, що 17-й Кармапа Тхає Дордже (народ.в 1983 р.) є справжнім втіленням.

Шамарпа – другий за значенням вчитель лінії Карма Каг’ю. Згідно багатовіковій духовній традиції, він відповідає за пошук та визнання перероджень Кармап.

Весною 1994 року Тхає Дордже вдалося залишити оккупований китайцями Тибет. В вільному світі Кармапа навчається традиційним буддійським наукам, одночасно отримує шкільну освіту, що містить в собі вивчення англійської мови, комп’ютера та Інтернет. Сьогодні він живе та навчається, в основному, в місті Калімпонг (Індія, штат Західний Бенгал).

В грудні 1996 року, в віці 13 років, Кармапа Тхає Дордже провів свою першу велику церемонію в Бодхгайя (Індія), місці просвітлення Будди. На церемонії були присутні тисячі його послідовників з гімалайського регіону і з усього світу. В жовтні 1997 року, в 14 років, його запросила королівська родина Бутану для першого офіційного візиту в цю країну, де він дав всім бажаючим повчання та посвячення. Наприкінці 1999 року Кармапа Тхає Дордже відправився в своє перше світове турне, під час якого відвідав Гонконг, Тайвань, Малайзію та Європу. На початку 2000 року на зустрічі з Кармапою в Німеччині, Угорщині та Австрії прийшло (приїхало) більше ніж 10000 його учнів. Там були присутні майже 500 людей з Росії, України та Білорусі.

Одночасно з цим китайський уряд, переслідуючи в оккупованому Тибеті сугубо політичні цілі, висунуло свого кандидата Ург’єна Трінле як претендента на трон 17-го Кармапи. Але в січні 2000 року Ург’єн Трінле втік в Дхарамсалу (Індія), в представництво “Тибетського уряду в вигнанні”, де знаходиться і до сих пір.

2 січня 2000 року: 6000 західних буддистів приїхало зустрітися з 17-м Кармапою в Дюсельдорф ( Німмечина).

Поява повелителя карми


У серпні 2005 р. Україну відвідав найвідоміший вчитель тибетського буддизму Кармапа Трінлей Тхайє Дордже.

Кармапами з XII століття називаються голови однієї з найстаріших тибетських шкіл Карма Каг’ю. Утім, було б правильніше говорити про Кармапа в однині — згідно з тибетськими уявленнями, увесь цей час (тобто практично 900 років) Карма Каг’ю керує одна особа, один Кармапа, який після смерті щоразу свідомо перероджується в новому людському тілі. Саме Кармапа був першим свідомо переродженим ламою Тибету, за що його називають королем йогів і повелителем карми.

У Тибеті Кармапа не живе з 1959 року, коли ця країна втратила свою незалежність. Тодішній XVI Кармапа залишив свою рідну країну, що була одним із небагатьох основ буддизму, що залишилися в світі, і вирушив до Індії. Відтоді там розташована резиденція Кармапів, як і резиденція Далай-лами.

XVII Кармапа, який прямує до нас, з’явився на світ у тибетській столиці — Лхасі — в 1983 році. У 1994 році його визнав новим втіленням Кармапи другий за значенням вчитель школи Карма Каг’ю Шамарпи, який був найближчим учнем Кармапи попереднього. До Тибету Кармапа не їздить (позначаються напружені відносини з китайською владою), приймає паломників у своїй резиденції в Калімпонгу. Та оскільки його учні живуть у 51-й країні світу, то, починаючи з 2000 року, Кармапа сам досить активно подорожує, відвідуючи країни Європи та США. Ось і до Києва Тхайє Дордже приїде з німецького Касселя.

Сама школа Карма Каг’ю, головою якої є Кармапа, була заснована в XI столітті і сьогодні вона дуже добре відома за межами Тибету — здебільшого завдяки зусиллям датчанина Лами Оле Нідала. В Україні працюють 15 медитаційних центрів, заснованих учнями Нідала, а, отже, й Кармапи. Але якщо Нідал відвідує Україну щорічно, то Кармапа робить це вперше. До речі, це буде перший візит Кармапи на пострадянську територію, тому його можна виправдано назвати історичним.

У Києві Кармапа давав повчання 2 і 3 серпня в Національному палаці «Україна». Програма першого дня повчання розрахована не тільки на буддистів — Його Святість пояснюватиме всім присутнім на лекції, що таке Обітниця Бодхісаттви та буддійський Притулок. Йдеться про центральні аспекти буддійської релігійності — обіцянки присвятити своє життя в ім’я досягнення всіма живими істотами Пробудження й оголошення своїми вищими цінностями Будди, Дхарми і Сангхи (буддійського співтовариства). Чи давати цю Обітницю Кармапі, який сам вважається великим Бодхісаттво, і чи приймати в нього Притулок — особиста справа кожного присутнього, але можливість таку матимуть усі. Наступного дня Кармапа даватиме Посвячення Марпи, благословення першого вчителя лінії Каг’ю в Тибеті, що становитиме інтерес, мабуть, лише для тих, хто вже є буддистами.

Лама Оле Нідал


В 1969 році під час весільної подорожі датчани Оле та Ганна Нідал зустрілись в Гімалаях з 16-м Кармапою та стали його першими західними учнями.

“Ми вивчали західну філософію і були великими скептиками, як типові скандинавські інтелігенти. В Катманду ми зустріли тибетського ламу Кармапу і були дійсно приголомшені його випромінюванням сили. Його потужність, його любов були дійсно як тони щастя!” (Лама Оле Нідал)

Декілька років Оле та Ганна Нідал присвятили практиці медитації та тому, щоб осягнути буддійську мудрість. Потім 16-й Кармапа доручив їм принести вчення Діамантового шляху на Захід. Починаючи з 1972 року Лама Оле, від імені Кармапи, заснував у всьому світі більше ніж 250 центрів Діамантового шляху, в яких учні, колеги і він сам регулярно навчають теорії та практиці буддизма.

Ганна Нідал – чудовий перекладач з тибетської; вона часто супроводжує Ламу Оле в поїздках і допомогає високих ламам лінії Карма Каг’ю.

Останні 28 років Лама Оле Нідал читає лекції по буддизму і проводить кожний новий день в новому місті. Така робота була б неможливою без підтримки його друзів: Каті Хартунг, яка з 90-х координує роботу всіх центрів і Томека Ленерта, якій вже багато років займається організацією та плануванням поїздок.

Зовнішньо Лама Оле Нідал не зовсім відповідає звичним уявленням про духовного майстра: спортивний та темпераментний, він носить джинси, йому подобається швидкісна їзда на мотоциклах та автомобілях, стрибки з парашутом та інші екстремальні види спорту, а його лекції наповнені здоровим гумором.


Ганна Нідал


Останні 20 років до Ганни Нідал багато звертаються як до перекладача тибетської буддійської філософії. Вона поділяє свій час між перекладами для лам, які викладають в Міжнародному буддійському інституті Кармапи в Нью-Делі (Індія), участю в різних проектах по перекладу буддійськіх текстів, складанням розкладів та організацій візитів високих рінпоче лінії Карма Каг’ю та подорожами навколо світу з Ламою Оле. Учні Ганни глибоко цінують її розуміння, врівноваженність та турботу.


nationalvanguard



 

   
вверх  Библиография г. Ивано-Франковск, Группа исследования основ изначальной традиции "Мезогея", Украина


Найти: на:
Підтримка сайту: Олег Гуцуляк goutsoullac@rambler.ru / Оновлення 

  найліпше оглядати у Internet
Explorer 6.0 на екрані 800x600   |   кодування: Win-1251 (Windows Cyrillic)  


Copyright © 2006. При распространении и воспроизведении материалов обязательна ссылка на электронное периодическое издание «Институт стратегических исследований нарративных систем»